Friss topikok

Címkék

10 (3) 4 (1) 5 (2) 6 (8) 7 (48) 8 (102) 9 (44) acid (2) acidjazz (14) afrika (13) afrobeat (7) alternatív (11) ambient (13) avantgarde (18) balkán (8) barcelona (6) bass (2) beatbox (1) betagelhetetlen (13) beteg (1) bigbeat (2) blufunk (1) bossanova (9) brass (2) brazil (7) break (6) brühühühü (1) chillout (5) cikideszeretem (1) cool (3) cseh (2) cuba (2) cumbia (1) dancehall (1) darkjazz (1) diszkó (1) doomjazz (1) drumnbass (8) dub (13) elektro (35) elektrojazz (6) fakejazz (1) fárasztóagyalósbaromság (2) feelinggood (12) feldolgozás (5) fika (2) finn (2) flamanco (6) folk (17) francia (11) funk (40) furcsaság (5) fusion (11) gitározós (5) hc (1) hiphop (17) house (4) india (6) indie (5) indie folk (3) industrial (4) ingyen (1) intrumental (15) japán (5) jazz (62) jazzrock (1) jungle (2) karira (1) klasszikus (2) klezmer (10) kortárs (6) latin (21) lengyel (4) lounge (6) lo fi (1) magyar (24) mali (1) merengue (1) német (5) new wave (1) ninjatunes (2) norahjones (1) nordicjazz (4) norvég (6) nujazz (45) nu funk (2) nu pop (2) nu soul (1) olasz (1) osztrák (4) pop (14) postpunk (1) postrock (2) programajánló (26) psychedelic (22) punk (1) punta (1) rai (1) reggae (12) repetitív (4) reszelős (8) rezegarádió (3) rock (11) rumba (1) salsa (3) ska (7) smouth (1) soul (13) swing (1) szamba (4) sziget (2) tábortűz (1) tánczene (17) toplist (2) török (2) trance (1) triphop (31) tzadik (4) válogatás (3) vicc (2) worldmusic (53) worldpop (14) zaj (3) zene (1) zsé (7) Címkefelhő

HTML

RezegaRezega

Sok féle zenét szeretek, mindet másért, ezt a blogot azért írom, hogy elmondjam, számomra melyik miért jó (vagy rossz). A lemez- és együttesajánlók mellett programajánlók, aktualitások és adathalmazok is vannak (lesznek). Az értékélési pontszámok is szubjektívek, kb ezeket jelentik: 10 - örök, 9 - különleges, 8 - kurvajó, 7 - érdekes, 6 - vanolyanhangulat, 5- hááát, 5alatt - fos. Az albumok boritójára kattintva le is tudod tölteni az albumot, hogy belehallgathass, ezért ha döglött linket találsz, szólj!

Lamb - Fear Of Fours

2009.09.15. 20:59 | kakamátyás | 3 komment

Viszonylag kevés olyan klasszikról esik szó a Rezegán, akiről talán érdemes, mert annak idején kimaradhatott a szórásból, nerm érte annyi fény, mint a többieket, pedig megérdemli. Ilyen pl a Lamb nevű együttes is, akik a triphopban egy kategóriát alkotnak a Massive Attack-kel vagy a Portishead-del, csak ők a bristoli vonaltól kissé távolabb is nézelődtek, ennek ékes példája a fenti album, mert a nagyon korrekt trip-hop albumok (What Sound, Lamb) után a kissé elektronikusabb, hangosabb, erősebb album nagyon korrektül sikerült.

 

Címkék: 9 elektro triphop drumnbass

A bejegyzés trackback címe:

https://rezegarezega.blog.hu/api/trackback/id/tr231384879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.09.16. 12:01:07

jaj, el is feledkeztem róla, boldog második szülinapot rezega!

dr. K. J. phd. · http://mozibabe.blog.hu/ 2009.09.18. 10:42:46

a lamb az csudás de nem is írod hogy honnan a címe?!
en.wikipedia.org/wiki/Fear_of_Fours

amúgy buldogat!

kakamátyás · http://rezegarezega.blog.hu/ 2009.09.18. 11:11:55

oh, ezt nem is tudtam, ez azért durva:
The fourth track is not included on the album's track listing. It is a single struck chord which effectively ends the song "B Line" preceding it. This deliberate omission is a nod to the album's title, whose sentiment is revealed in a deeper level throughout the album: unusual time signatures. "Soft Mistake" is in 10/8. "B Line" is driven by a prominent bass line in 3/8, followed by the single note track 4. "Less Than Two" is in 12/8, backed by a repeating twelve beat phrase "needing you wanting you loving you holding you", and "Softly" is in 6/8. "Alien" continues in 12/8, although the rhythms are at times ambiguous. "Five", the most intricate yet, is in 5/8,5/8,5/8,5/8,5/8,6/8,5/8,6/8, which could also be written as 10/4,10/4,11/4,11/4. "Lullaby" rounds off the album in a slow, lazy 3/4 time. "Little Things" has a rather complex rhythmic pattern, which nevertheless converges to 4/4, or a multiple, depending on notation.

However some of the tracks are more conventional: "All In Your Hands", "Bonfire", "Ear Parcel", "Fly" all have time signatures which are at least divisible by 2 or 4, even though they may not be written as 4/4 per se. "Here" again has a 4/4 structure to it, though the bass plays rhythms which stress this as 3+3+2/8.